Deze website maakt gebruikt van cookies en verzamelt browsegegevens om u de beste ervaring te geven. Lees meer over de gegevens die wij opslaan in onze privacy policy.

E-mail

mail@mrf.nl

Telefoon

T: +31 (0)70 362 46 10

Adres

Postadres: Postbus 85645 2508 CH Den Haag

MRF wordt ondersteund door Lejeune Association Management te Den Haag (zie www.lejeune.nl)
MRF
Alles over de MRF, het keurmerk en waar wij voor staan
Lees meer
Standpunten
De standpunten en actueel besproken thema’s in de branche
Lees meer
Leden
Het MRF ledenoverzicht
Lees meer
Agenda
Bekijk toekomstige MRF en beursevenementen
Lees meer
Meldpunt diefstal
Meld nu een diefstal
Lees meer
E-Waste
Doe mee met de stimuleringsregeling E-Waste!
Lees meer

Bekijk de nieuwste MRF Circulaire!

In 2050 moet de bouw circulair zijn. Veel architecten en slopers zetten nu al vol in op het sluiten van kringlopen en hergebruik van gebouwen en materialen. Paddy Sieuwerts van architectenbureau cepezed ziet voor metaalrecyclers een nieuwe rol.

Foto: De houten vloerelementen in Bouwdeel D(emontabel) zijn uitgevoerd met zichtbare houten ribben, zonder plafondafwerking aan de onderkant. Dat reduceert het materiaalgebruik en past in de ontwerpfilosofie van cepezed, waarin ruwbouw afbouw is.

Als het goed is heeft iedereen het al gezien of gehoord: maandag 5 juni is de campagne Doe maar apart van start gegaan. Een ‘aparte’ campagne die consumenten en bedrijven stimuleert batterijen, accu’s en elektrische apparaten in te leveren bij inleverpunten en milieustraten en vooral niet weg te gooien bij het restafval of andere recyclingstromen. De campagne moet er voor zorgen dat consumenten en bedrijven geen batterijen via het restafval en recyclingstromen weggooien, om zo het risico op batterijbranden in de recyclingsector te verminderen. Dat is hard nodig, want het aantal batterijbranden is de laatste jaren enorm gestegen.

In de maand juni start een grootschalige campagne om consumenten en burgers te bewegen lithium-ion batterijen en elektrische apparaten waar die batterijen in zitten apart in te leveren via de juiste kanalen. De campagne is een initiatief van de Taskforce Afvalbranden. De MRF is nauw bij deze campagne betrokken. Met een landelijke radioen social mediacampagne wordt opgeroepen om deze apparaten en batterijen apart te houden, en vervolgens in te leveren bij de speciale inleverpunten. Hieronder ook veel MRF-leden.